Tot Leipzig - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu Tot Leipzig - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Tot Leipzig

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

05 Mei 2014 | Nederland, Boskoop

Vandaag zijn we in Leipzig aan gekomenen.Dat zegt natuurlijk al dat het met het lopen wel goed gaat.Verleden week had Harry even wat last van de knie en bij moesten mijn heupen we even wennen aan de kar, maar dat gaat prima. Vandaag was het hoogte verscil ook niet groot dat scheelt onmiddelijk.We hebben het tot op heden geweldig getroffen met het weer en ook net de slaapplaatsen.De meeste zijn onderkomens bij kerkgemeenschappen. Het ziet er god uit en de ontvangsten zijn zeer gastvrij. Daar treffen we dan de andere pelgrims en dat dan soms verschillende keren achter elkaar.Woensdag ochtend werden we op straat aangesproken door iemand die zelf heel veel gefietst had, zelfs tot Cairo. Of wij zijn fiets wilden zien en voor we het wisten kwam het hele verhaal over zijn werk als meubelmaker en dan zijn fietstochtenen tot slot zijn oude straat van straatstenen van meer dan 800 jaar oud.Allemaal gevonden toen de straat opgeknapt werd inclusief oude munten en papieren.Toen we goed en wel weer op pad waren kwam hij ons achter op met een foto van zijn fietstocht op een traject van de toer de Frans.
Hij wees ons ook nog even de weg richting Hutberg.Dat was wel heel handig.
De route is heel goed aangegeven we kunnen het op de bordjes langs de weg goed volgen. Maar zelden gaat het buiten de stad fout. In de steden is het som wel even zoeken. Daar willen ze nu nog wel eens een europees verkiezings bord over heem hangen.Woensdag middag werden we weer op straataan gesproken. Er stopt een klein vrachtwagentje de chaufeur vraagt hebben jullie al onderdak ,ik kan wel zien dat jullie pelgrims zijn.
Nee, wij hebben nog geen onderdak,nu dan over tien minuten bij de kerk, over de markt en dan naar rechts. Zo er wordt weer voor ons gezorgt, ik had net daar voor gedacht waar zullen we vandaag terecht komen.Dan mogen we ook nog een tweede nacht blijven, wat hebben we weer een geluk.
Donderdag Dresden dat schreef ik al indrukwekkend. Vrijdag hadden we een koude dag, veel wind en een miserregen in de middag.We kwamen toen in Grosenhain, de herberg snel gevonden , een prima plek met een heerlijke douche. Nog even weer het stadje in voor een boodschap en het idee om nog even rond te kijken maar vergeet het maar veel te koud .
We hebben de winterkleding niet mee.
Zaterdag ochtend voor vertrek komen de de vorige herbergbeheerders nog even naar beneden. Hij vertelt dat zij het 12 jaar beheerd hebben, maar dat zij het nu vanwege hun leeftijd *zij zijn 80 geweest(*niet meer kunnen.
In 2010 was er in Grosenhain een tornade en toen hadden ze 2 jaar lang alle pelgrims altijd de stad uit gebracht omdat het in het stadspark een grote chaos was en iedereen daar dan verdwaalde. Je merkt gewoon ze missen de vele contacten toch nog wel, ze vertellen graag.
Als we weg gaan krijgen we van haar de reiszegen en alle goeds toe gewenst. Prachtig !Ze zwaaien ons uit gebreidt uit.
En zo is er elke dag wel een ontmoeting die je bij blijft .
Volgende keer meer .
Voor jullie allemaal alle goeds.

Hartelijke groet Harry en Jose

• 06 Mei 2014 - 16:05

Jan En Gerda:

Dag Jose en Harry,

Ongelooflijk dat jullie al weer zo veel kilometers hebben afgelegd. Ik verbaas me er elke dag weer over.
    Hebben jullie een weddenschap met iemand dat jullie voor een bepaalde datum in Keulen moeten zijn?
    Ik snap dat je er flink de pas inhoudt als het koud is, maar jullie treffen het tot nu toe weer geweldig ( op die vrijdag na), dus hardlopen hoeft niet lijkt me.
    Fijn dat jullie het ook zo treffen met de kontakten en de overnachtingen. Er is duidelijk Iemand met jullie mee op weg.
    Afgelopen vrijdag zijn wij nog verrast door Mieke die op bezoek kwam met Ferre. Dat was ook even genieten.
    Wij wensen jullie een voorspoedige tocht met veel bijzondere ontmoetingen en kijken uit naar jullie berichten,
    succes en een lieve groet,

Jan en Gerda

• 06 Mei 2014 - 18:59

Ria:

Hoi Jose en Harry,
    Ik sluit me bij Gerda aan, het einddoel is jullie bekend dus nu vooral onderweg genieten.
    Daar kom je niet elke dag..
    Maar jullie hebben al weer veel gezien en beleefd.Zulke fijne ontmoetingen, en zoveel lieve mensen.
    Geniet ervan,
    heel goed wandelweer, en tot een volgend verslag en misschien weer een enkele foto.
    Groet Martien en Ria

• 06 Mei 2014 - 19:22

Corry Arendse:

Ook op deze tocht weer van die bijzondere ontmoetingen!
    Ik volg jullie tocht op de kaart. Een geweldige onderneming!
    Groetjes
    Corry

• 06 Mei 2014 - 21:47

Kees En Renske:

Hoi Jose en Harry,
    Het gaat lekker met jullie en het loopt lekker ,het is nu wat vlakker denk ik en dat loopt misschien toch wat makkelijker.Jullie knieën en heupen zij er nu wel aardig aan gewend dus houdt de pas er lekker in.

Groetjes Renske en Kees

• 12 Mei 2014 - 17:48

Renske En Kees:

Hoi Jose en Harry,
    Jullie zijn lekker door gelopen, wij staan ook weer met vier benen op de grond maar wij geven jullie de groeten door van een {de} boel vrienden.

Bedankt voor jullie SMSje GR Renske en Kees

• 15 Mei 2014 - 12:40

Ria:

Hoi Jose en Harry,
    Wat leuk om weer een paar foto`s te zien.
    We kunnen jullie nog steeds goed volgen.
    Gaat het lopen goed ? Jullie benen zijn er inmiddels wel weer aan gewend.
    Ik hoop dat jullie goed weer houden, hier hebben we veel buien gehad, maar die regen kan bij jullie niet meer vallen.
    Groeten van Diny , van de donderdagmorgen loopgroep.
    We zijn met de loopgroep vanmorgen bij Mirjam geweest tgv haar 70ste verjaardag. Lekker taart gegeten, en hoorde dat jullie haar al gefeliciteerd hadden.
    Hartelijke groet ,
    Martien en Ria

• 16 Mei 2014 - 21:28

Gerben En Elly:

Hoi Harry en Jose,
    Wat goed van jullie om al weer zo'n eind op te stap zijn en dat alles goed gaat. En dat jullie leuke mensen ontmoeten. Hopelijk hebben jullie ook lekker weer net als wij. Na alle regen is het heerlijk nu we van het zonnetje te kunnen genieten. Loopt voor jullie ook fijner.
    Zijn de schoenzolen nog heel en het gebit van Harry, hahaha, grapje.
    Hou jullie haaks en het beste beentje voor, we blijven jullie volgen.
    Lekker lopen en genieten.
    Lieve groeten uit Waddinxveen, Gerben en Elly.

• 19 Mei 2014 - 17:20

Leo En Agnes:

Hoi Harry en Jose,
    Wat leuk om dit alles weer te lezen, en dat engeltje wat jullie op schouders mee reis!!
    Dit maak het allemaal wel weer bijzonder.
    Het ga jullie goed, en we blijven jullie volgen
    groeten van Leo en Agnes

• 19 Mei 2014 - 19:51

Kees En Renske:

Hoi Harry en jose,
    We dachten dat het een beetje vlak werd en wat makkelijker ging lopen maar volgens ons is het nog goed heuvelachtig maar het gaan jullie goed af.

GR. Renske en Kees