Weer op pad - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

15 April 2014 | Nederland, Boskoop

Zaterdag 26 april gaan we weer op pad. Na twee jaar van korte wandelingen hebben we nu het plan dwars door Duitsland te wandelen.
We starten in Gorlitz aan de Poolse grens. Daar begint een Duits pelgrimspad, Der Okumenische Pilgarweg, deze volgt de oude handelsroute , de Via Regia. Dit pad loopt dwars door het vroegere oost Duitsland. Dan is het de bedoeling dat we vanaf Eisennach ons pad vervolgen via het Elisabethpad naar Marburg en dan door richting Keulen en Aken.De hele route is een Duits Jacobspad. Vanaf Aken gaan we dan weer richting huis.
In de voor bereiding ,van hoe komen we in Gorlitz, met de trein of kunnen we misschien iemand vinden die richting Polen gaat, wil het toeval dat vrienden van ons een Pool kennen die elk voorjaar in Boskoop werkt. Zij informeren voor ons en wat wil het toeval, Tomac vertrekt 26 april voor de laatste keer dit voorjaar naar Polen. Hij vindt het leuk dat er iemand met hem mee wil rijden en zal ons dan thuis ophalen en op ons startpunt afzetten. Nu dan is de datum van vertrek snel bekent, we gaan met Tomac op 26 april.
We hopen net als tijdens onze eerste wandeling jullie af en toe een berichtje te sturen over het verloop van onze reis. En als de techniek werkt( en wij de techniek snappen) is de route ook weer te volgen via endomondo, De link hiervan komt nog.
groetjes Harry en José

• 15 April 2014 - 15:55

Anne:

Hallo,
    Even proberen of de reacties ook binnen komen.

Groetjes Anne

• 16 April 2014 - 15:21

Esther:

Gaan jullie natuurlijk weer volgen.
    Veel loop plezier en weinig blaren.
    Gr.Esther en Lies Jan

• 16 April 2014 - 15:22

Esther:

Die tweede "bloem" is wel een beetje verlept!!

• 16 April 2014 - 15:35

Teuny:

Leuk,leuk,leuk!

Hahahaha het toeval wil dat ik een Duits vriendje had rond mijn achttiende , hij was gevlucht uit Oost-Duitsland en kwam uit Görlitz, zijn familie bleef achter de muur gevangen.
    Maar weer heel spannend jullie te volgen.

Veel wandel plezier.

Gr. Teuny

• 18 April 2014 - 11:40

Anton Rijkers:

Wat geweldig dat jullie weer op pelgrimsroute gaan. Geniet van de tocht. Ik zal uitkijken naar jullie verslagen.

• 24 April 2014 - 20:15

Marianne:

Ik ga jullie weer volgen! Succes