Voorbij Leon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu Voorbij Leon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Voorbij Leon

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

20 Juni 2012 | Spanje, Madrid

Hallo Allemaal

Gisteren de stad Leon gepasseerd. Na een aantal dagen van heel uitgestrekte vlaktes en lange rechte wegen gisteren in Leon aan gekomen. Een grote stad met een rijk verleden ,veel grote oude gebouwen en prachtige straten. Het zag er heel gezellig uit .Het weer was prachtig en veel huizen met balkons met heel veel bloemen.Veel drukte op straat en op de terrassen.We hebben wat tijd genomen om er van te genieten en zijn in de middag de stad weer uit gegaan. De auberges daar waren erg vol. In het volgende dorp was dat niet het geval,plek genoeg en heerlijk rustig.In Leon nederlanders ontmoet die we s avonds ook in de auberge weer tegen kwamen. Een van hen hadden we in Frankrijk ook al een aantal keren ontmoet en daarna weken niet meer.Ook vanavond zijn we weer in de zelfde auberge, soms loopt dat zo, zonder iets af te spreken. Wel gezellig met elkaar.
Vandaag kwamen we in Villar de Mazarife een groep Belgisch /Nederlandse fietsers tegen. Zij hadden via internet contact gelegd en waren nu 3 weken onderweg naar Santiago.Een camper reed mee als verzorgingspost en voor de bagage. Koffie en voedsel op tijd, wij hebben even een lekker bakje meegedaan en gezellig in het nederlands kunnen praten.We hadden sinds we in Spanje zijn weinig nederlanders ontmoet tot gisteren.
De route van vandaag was weer prachtig ,veel door akkerbouw gebied, mais zonnebloemen en graan. Er is in deze streek een heel uitgebreid kanalenstelsel voor de bevloeing anders zou er waarschijnlijk heel weinig groeien.
Nu kijken we weer tegen de bergen aan ,daarover heen zal het wel anders zijn . Dan komen we in Galicie, daar is het natter en groener. We zullen het wel zien.
Wij zijn nu in een prachtige auberge ,die nog maar 2 jaar open is.
Het is er heel prettig en het eten was er voortreffelijk. We waren van middag net op tijd binnen,een uurtje later begon het te regenen en het regend nu nog steeds.Hopen dat het morgen weer droog is als we gaan lopen.
Het einde van de route komt inderdaad inzicht. In Leon het bord van nog 300km naar Santiago gepasseerd.Dan willen we nog wel even door naar Finesterra. We zijn nu toch hier!
Groetjes Harry en José

• 20 Juni 2012 - 19:59

Marijke Kegge:

Tjeee hee nog maar 300 km
    super hoor.
    Gisteren 100 km gefietst nou dat was al heel wat.veelloop plezier.

• 20 Juni 2012 - 20:06

Teuny:

Wat gezellig is het hé, die kant van Spanje. Ik heb daar meerdere malen erg genoten o.a.van de flanerende spanjaarden voor het diner.
    Gaan jullie in Finesterre ook jullie kleding verbranden? Schijnt veel door pelgrims gedaan te worden. Wel stoer hoor trouwens, nog een stuk extra lopen. Heel veel wandelplezier.

• 20 Juni 2012 - 20:10

Teuny:

Leuke foto's overigens!
    Was al een tijd vergeten te kijken.

• 20 Juni 2012 - 23:34

Aad En Mirjam :

We blijven jullie volgen tot aan Finesterra! De laatste loodjes.....Hier alles oke. Nog heel veel wandelplezier en leuke ontmoetingen. Groetjes Aad en Mirjam

• 21 Juni 2012 - 09:32

Jan Peverelli :

Nog "maar" 300km. Blijf het een geweldige
    prestatie vinden.
    Wat als de tocht erop zit?
    Teruglopen? Jullie zullen toch moeten
    afkicken!
    Sterkte en groeten.

• 21 Juni 2012 - 17:15

Kees En Renske:

Als je leest nog 300 kilometer dan denk je ze zijn er bijna,maar het is toch nog een heelstuk maar zo te lezen gaat het zo goed. Dus dat gaat zeker d.v. lukken.
    Hier heerlijk weer wij hebben gisteren wel 13 kilometer gelopen bij Vinkeveen.
    Gr. K&R

• 21 Juni 2012 - 19:08

Anneke:

Ha Harry en José,fijn om weer te lezen hoe het zo met jullie gaat,en het gaat als de trein,sjonge het eind is al in zicht,dat zal straks wel weer wennen zijn! nog succes met de laatste lootjes hoor,veel plzier.Groeten Anneke

• 22 Juni 2012 - 00:34

Anton Rijkers:

Wat je al kunt genieten van even in het Nederlands met anderen te kunnen praten. Het is leuk dat van jullie te horen. Geniet ook van de laatste kilometers naar Santiago en zelfs nog verder naar Finisterra.

• 22 Juni 2012 - 00:34

Anton Rijkers:

• 22 Juni 2012 - 09:06

Ronald & Marion:

Tussen de regels door is te lezen dat jullie elke dag genieten. Nog maar 300 Km...... Straks afkicken en daarna nadenken over de volgende trip want helemaal afkicken na deze ervaring lukt nooit.

• 24 Juni 2012 - 09:34

Liesbeth:

Zoals Marijke al schrijft; nog maar 300 km. Dat lijkt niet veel maar ik doe het jullie niet na. super knap!