In lentilles - Reisverslag uit Lentilles, Frankrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu In lentilles - Reisverslag uit Lentilles, Frankrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

In lentilles

Door: Harry en jose

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

16 April 2012 | Frankrijk, Lentilles

Hallo allemaal

eindelijk dan weer een bericht van ons.
We zijn vandaag aangekomen in Lentilles,na een wandeling van 34 km.
We logeren bij Pascal hij heeft een gite,dat is een huis waar je als pelgrim heel voordelig kunt logeren.
Hij heeft heerlijk voor ons gekookt,salade,spagetti met vlees, fransekaas en ijs toe.
We hebben een goed bed en een heerlijke douche,wat wil je als pelgrim nog meer?Niets toch!
Na een paar nachtjes tent is een bed wel weer heel comfortabel.
We sliepen van zaterdag op zondag in de tuin van de pastoor van Vitry en Perthois. Jacko had dat geregeld toen we om 6 uur nog geen plek hadden om te slapen.
Jacko is een belg die we al een aantal keren tegen kwamen op een camping.Gisteren kwamen we Kees uit Woerden ook weer tegen en Jacko was daar ook . Ze hingen uit het raam van het hotel om dat ze wisten dat wij daar nog langs moesten komen.
Gezellige avond met elkaar en maar verhalen uitwisselen.
Vandag Ria aan de telefoon gehad omdat ze ons niet kon vinden op de track. Dat klopte, ergens stond er een knopje verkeerd.
Nu mag ik van Pascal op zij computer even een verhaaltje schrijven.
Super is dat ,werkt wel even makkelijker dan op de telefoon.
Het weer is hier goed om te wandelen ,zonnig maar wel met een heel flinke frisse wind.Over het geheel is de route 654 heel goed te volgen zelfs zonder boek,maar vanmiddag ging dat even fout en hebben we een flink stuk om gelopen door een weiland ,dat was flink trekken met de kar, maar met een uur waren we weer op de route.Om kwart voor zes waren we in Lentilles en gelijk in het dorp zagen we de schelp op het hek en daar hebben we voor vannacht onderdak;
Lieve mensen allemaal hartelijk dank voor jullie reacties,Dat is zo leuk om te lezen.
Tot zover, hartelijke groetjes
Harry en Jose

• 16 April 2012 - 20:08

Arie En Leny:

Hallo wandelaars,

Uit het lezen van de enthousiaste verhalen blijkt dat jullie het geweldig naar je zin hebben en genieten. Mooi dat was het toch ook om te doen.
    Veel succes nog verder met deze fikse wandeltrip en wij blijven weer volgen.

groetjes Arie en Leny

• 16 April 2012 - 20:17

Esther En Lies Jan:

Geweldig om weer wat van jullie te lezen. Gaan het ook in het clubblad promoten.
    Gr.Esther en Lies Jan

• 17 April 2012 - 07:03

Marijke:

hoi,nou dat schiet lekker op wat een km algelopen.Leuk al die mensen met wie je spreekt.Hier is het weer koud en zelfs met nachtvorst ook lekker.
    Loop lekker verder ik ga brood helen in Borf bij het stoepje lekker Hollands.
    Jullie genieten zeker van dat heeeeerlijke Franse stokbrood.
    Groeten Marijke

• 17 April 2012 - 07:12

Coby:

hoi wandelaars,
    het is super weer een iets van jullie te horen en wat jullie onderweg meemaken. Nog veel wandelplezier.
    groeten, simon coby belinda

• 17 April 2012 - 07:40

Trudy:

Wat leuk om te volgen, de kaart erbij, wat zijn jullie al een eind op weg! Het vertrouwen wat jullie overbrengen in het altijd maar weer vinden van een slaapplaats, geweldig. Zag jullie nog op Schiphol in Hello Good Bye. Heel veel wandelplezier en houdt het vertrouwen erin vast!
    Liefs Ton en Trudy

• 17 April 2012 - 07:40

Alfons Kroese:

Je moet moet maar boffen onderweg in de tuin van de pastoor, in zijn äppelgaarde".
    Was de pastorie te klein of de tuin te groot.
    Goede tocht, Alfons

• 17 April 2012 - 08:14

Teuny:

Wat zjn jullie al een eind op weg.
    Volgens mij maken jullie een heel goed gemiddelde. Ik geniet van jullie verslagen, wat lijkt het me heerlijk om zo onderweg te zijn. Ik zal kijken of ik iemand zo ver/gek kan krjgen om mee op pad te gaan (ik ben bang van niet).

Hartelijke groet,

• 17 April 2012 - 10:09

Arie:

Hoi Jose en Harry.
    Wat goed dat jullie al een mooi eindje op weg zijn maar nog lang niet op de helft als ik zo de kaart bekijkt.
    Dus daar hebben ze nog een pastoor in en klein dorp of is het niet klein?
    Wij hebben bijzonder veel bewondering voor jullie lijkt ons ook prachtig al die belevenissen al zijn we ook heel blij dat we niet mee hoeven.

Hartelijke Groeten van Nelleke en je collega..........Arie.

P.S.wij doen hier werk wel !!!!!!

• 17 April 2012 - 10:29

Teuny:

Hi Jose & Harry,

Ik heb net pas de kaart ontdekt waarop jullie heel nauwkeurig zijn te volgen....ongelooflijk eigenlijk dat dat allemaal mogelijk is. Heel veel sterkte voor de moeizame momenten.

H.G. Teuny.

• 17 April 2012 - 11:34

Lizettevanzoest:

Hallo kanjers, wat een leuk verhaal weer,
    en inderdaad met wandelen heb je ontmoetingen, onmoetingen die je reis bepalen en bijzonder maken.
    Heel veel succes met lopen èn genieten.
    groetjes uit een koud met veel wind,
    Reeuwijk. Aad en Lizette

• 17 April 2012 - 19:39

Lenneke:

Even niet opgelet en dan zijn jullie al Parijs voorbij, super wat een snelheid en ook om te horen dat het goed gaat. Via de tracks goed te volgen wat jullie lopen. Maar de belevenissen lezen we graag in jullie mooie verhalen. Geniet ervan.

Lenneke en Frits

• 18 April 2012 - 11:11

Dick En Marjan:

zo te lezen gaat het allemaal erg voorspoedig en hebben jullie het goed naar jullie zin.
    Nu nog wat warmer weer dan is het hellemaal perfect.
    Nog veel wandelgenot

• 18 April 2012 - 16:42

Aadenmirjam:

vandaag 18 /4 harry zijn gras gemaaid
    kom je volgende week hooibouwen
    of zal ik baaltjes persen gr Aad

• 18 April 2012 - 18:02

Rick En Aad Vergeer:

Gisteren van Ton en Trudy gehoord van jullie tocht en avontuur. Prachtig om jullie verhalen te lezen en foto's te zien! Succes en nog veel plezier en sterkte voor de rest van de tocht.
    P.S. Hier ligt de Goudse Rijweg helemaal op z'n kop nu. Voor iedereen verboden wegens vervuilde grond...... Levensgevaarlijk! m.n.h. en het Rijneveld is gisterennacht geheel geasfalteerd.

• 19 April 2012 - 09:27

Angela Mathot:

hallo harry en jose, vandaag naar de atletiek geweest en van ria gehoord dat jullie een site hebben waarop de tocht te volgen is. Nou dat heb ik bij thuis komst direct gedaan. Wat een mooie verhalen, vooral over de cntacten met mede wandelaars en de gastvrijheid onderweg Ik heb een groot respect voor jullie!! Nog heel veel mooie ervaringen gewenst en ik blijf jullie volgen. heel leuk!! gr Angela Mathot

• 19 April 2012 - 19:34

Len:

Hallo daar!
    Jullie zijn goed bezig zeg!
    Zit ik hier op de bank achter de computer met alle luxe, maar denk aan jullie hoor..

• 20 April 2012 - 09:35

Koen:

lieve kroel oma en grapjas opa,

Ik heb vandaag een indianentent gebouwd en straks ga ik er in spelen. Vanmiddag ga ik naar een partijtje van Ian uit mijn klas. Met mijn wenkbrauw gaat het goed, de pleister en de lijm zitten er nog wel op. Ik mocht gisteren nog niet zwemmen. Veel plezier met lopen.

Kus van Koen
    Ook van Nienke, papa en mama.

• 20 April 2012 - 16:34

Mario:

Elke dag even kijken wat jullie vorderingen zijn en wegdromen op jullie ervaringen. Ik kijk er steeds meer naar uit. Vooral ook veel bewondering voor het tempo waarmee julie door het immense maar prachtige Frankrijk lopen. De ontmoetingen zijn ook een boekwerk waard denk ik. Wordt vervolgd.

• 20 April 2012 - 18:26

Kees En Renske:

Hoi Harry en Jose , hoe gaat het met jullie? Jullie lopen lekker door, wij denken wel dat het weer niet zo goed is maar dat voelen we hier niet.
    We hebben wel gezien dat frankrijk erg groot is om te lopen,nu je het op de voet volg.
    Gr. K&R

• 20 April 2012 - 19:27

Bertha En Gijs.:

Wat een goed verslag zeg.
    En dat geweldige bed daar kan je dan echt van genieten. Hier blijft het koud maar ons bed blijft wel lekker warm. En blijf genieten deze reis.
    G en B

• 20 April 2012 - 21:28

Aadenmirjam:

We missen jullie!!! Ik (Mirjam) heb nieuwe hardloopschoenen gekocht.... Oma"s laatste koopje!!!! Een beetje dribbelen is op dit moment topsport... Jullie verder veel wandelplezier en geniet van de natuur.Liefs

• 21 April 2012 - 14:58

Niek En Dory:

een maand onderweg nu.en wat kan je ver weg lopen als je dat tempo van jullie aanhoud. zijn de eerste schoenen al versleten?ga zo door dan gaat het zeker lukken .groeten Niek en Dory

• 21 April 2012 - 19:43

Cor & Diny.:

Hallo sportieve wandelaars, alweer bedankt voor jullie leves /loopweg, het is genieten hoor als je dit alles van jullie leest, het lijkt wel of jullie reclame lopen te maken voor z`n wandeling want alles is leuk en gezellig ( zeker met die Belg ) wij hopen dat het zo zal blijven ( moet je niet op rekenen hoor !!! ) Maar Harry toen het behoorlijk trekken was in dat weiland toen had je toch je kar op je rug kunnen nemen !!! En hoe slaapt dat bij de pastoor in de tuin, wat dachten jullie het moet toch een "beetje " op een pelgrimstcht lijken. Wij laten jullie lekker lopen, en wij gaan dinsdag ( met de auto ) op vakantie, ( verschil moet er wezen )
    wij gaan naar Geleen en gelijk op een
    "kleine bedevaart" in Sittard. Harry en Jose wij wensen jullie het allerbeste en hopelijk blijft alles goed gaan.
    Met de hartelijke groeten, en tot na 7 mei,van ons : Cor en Diny.

• 22 April 2012 - 15:09

Kees En Renske:

Hoi wandelaars,
    hoe is het weer bij jullie, hier gaan de meeste buien langs ons heen.
    de laatste twee dagen zijn jullie niet te volgen jullie zijn toch niet verregend.
    Gr. K&R

• 22 April 2012 - 17:12

Aad En Mirjam:

Groeten van Arnold en Agaath uit de Meie ze wensen jullie veel loopplezier. Hoeveel k.m. hebben jullie er op zitten? Kees en Renske komen vanavond kaarten. Weten jullie of ze wel eerlijk spelen? Wandel ze maar weer!!!! Groetjes

• 25 April 2012 - 14:17

Harm En Inge:

Hoi Harry en Jose,
    wat fijn dat het goed gaat. Vooral de onverwachte ontmoetingen lijken me echt te gek. Zo zit het voor je gevoel tegen en dan komt er weer iets moois onverwacht.
    IK hoop dat het weer wat beter wordt voor jullie.
    Veel plezier en veel liefs
    Harm en Inge

• 13 April 2014 - 20:24