Op naar limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu Op naar limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Op naar limoges

Door: Harry en jose

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

13 Mei 2012 | Frankrijk, Limoges

Vandaag zondag 13mei vertrokken we om 9 uur uit Montignac.Daar waren we gisteren om 18.45 aan gekomen, net op tijd voor het avond eten.Het was een pelgrim onderdak in een bijgebouw van een oud landhuis.Gisteren 2 keer een foutje in onze route.De laatste vlak bij het landhuis, met een flinke boog er om heen, nog even lekker vieze schoenen halen.
Maar toen wisten we wel hoe het er bij stond.Alles dicht en niet meer in gebruik, maar Madam woonde er nog wel en zij zorgde voor het eten.Dat smaakte goed, hoe wel ons altijd alles smaakt na een hele dag buiten zijn.Er waren nog 4 andere pelgrims, met wat engels en duits door elkaar, hadden we het heel.Met elkaar wisten we ook wel te bedenken wat er met zo veel ruimte mogelijk zou zijn.Wel wat meer poetsen op zijn tijd, ken nu denk ik wel de franse slag!
Vandaag met mooi weer, niet zo warm, op naar Limoges, nog 12 km tegaan.
Met de middag bij de brug, prachtig met de kerk daar vlak achter.De middag in de stad gewandeld, wat een prachtige oude stad.Tevens op zoek naar onderdak, dat lukte niet zo als gedacht en toen kwamen we Annemarie en Evelien tegen die afgelopen nacht op het zelfde adres waren als wij.Toen hebben we adressen geruild.Wij op hun naam hier in het hotel en zij wilden liever door lopen maar hadden geen adressen meer.Die hadden wij nog wel.Het hotel is vlak bij de oude binnen stad en vlak aan de route, wij zitten hier dus onder een andere naam, niet verder vertellen hoor!
Wij gaan zo nog even een hapje eten in de stad, dan nog de etappe voor morgen bekijken en dan hopelijk lekker slapen.
En dan morgen weer verder!
Groetjes Harry en Jose

• 13 Mei 2012 - 18:26

Leontine:

Ik lees wel elke keer mee maar reageer nooit, nu dus maar wel. Wat maken jullie bijzondere en mooie dingen mee zeg. Wat heerlijk om ook zo van de natuur te mogen genieten,als ik zo eens naar de foto's kijk.
    Heel veel sucses met de tweede en laatste helft lopen,geniet er van.
    Groetjes Leontine

• 13 Mei 2012 - 19:33

Lizette Van Zoest:

Jullie houden ons nu wel hèèl goed op de hoogte.
    Geniet lekker van de luxe van jullie hotel en morgen weer lekker verder.
    welterusten en stuur wat zon naar ons koude landje. groetjes Aad en Lizette

• 13 Mei 2012 - 19:52

Agnes En Leo:

jullie ervaren het verlaten platteland van frankrijk.daar willen sommigen vanuit nederland een b&b te beginnen. Kun je je toch niet voorstellen? Dapper dat jullie het te voet doen

• 13 Mei 2012 - 20:02

Aad En Mirjam:

Jose was het nog een mooie moederdag? Heeft Harry voor thee gezorgd en een wensje opgezegd? Hier was het weer droog maar nog maar 15 gr. Succes verder.

• 13 Mei 2012 - 20:57

Wim En Corrie:

Geweldig om op deze manier met jullie mee te reizen. Deze keer vinden we het nodig even te reageren. Jose steekt er heel veel van op, maar we hopen toch dat je het bij ons niet in praktijk gaat brengen.
    nog veel wandel plezier Wim en Corrie

• 13 Mei 2012 - 20:57

Wim En Corrie:

nog veel wandel plezier Wim en Corrie

• 14 Mei 2012 - 08:17

Rinie Storkhorst:

Wat gaan jullie goed!!
    We krijgen hier helemaal zin om ook richting Frankrijk te gaan, die omgeving waar jullie nu wandelen is zo prachtig, ik wil best een dagje mee.
    We kijken bijna dagelijks waar jullie zijn, de verhalen zijn zeer leuk om te lezen, en die ervaringen, prachtig. wat ik me af vroeg Harry, wie was jij Annemarie of Evelien?
    Veel lieve groetjes
    Rinie, Mario, Nadine en Isabel

• 14 Mei 2012 - 09:56

Len:

ZO, eindelijk weer even een berichtje vanuit Schoonhoven, jeetje wat een reis verslagen en ervaringen, zeg! Hoe is het met de voetjes> En redden jullie de planning een beetje qua kilometers?
    Het is alweer een maand onderweg nu..zet h'm op en geniet vooral van alles
    X

• 14 Mei 2012 - 12:08

Gerda:

Dag Annemarie en Evelien,

Ik hoop dat jullie de nacht in Limoges verder zonder problemen hebben doorgebracht, niet van je bed gelicht en zo, omdat jullie incognito waren.
    Nu maar gauw weer verder met de 2e helft van de reis. Het begint best wel heuvelachtig te worden, dus de benen zullen af en toe wel protesteren denk ik. Hoewel ze natuurlijk aardig getraind zijn ondertussen.
    Wij volgen jullie met belangstelling en wensen jullie weer veel succes op jullie tocht .
    Enne, mochten jullie Harrie en Jose ontmoeten, doe ze dan onze hartelijke groetjes,

Gerda en Jan

• 14 Mei 2012 - 12:32

Ria:

He,
    De volgende van de familie Storkhorst.
    Meiden zullen we met elkaar een stukje met ze meelopen, zou wel gezellig zijn.
    Maar ja nog even een paar weekjes werken en dan kunnen we ook op pad. Waar naar toe? Frankrijk begint wel weer te trekken zoals je zegt Rinie , dus misschien ook maar die kant uit. Maar dan moeten jullie Jose en Harry niet te hard lopen. Heel veel wandel plezier .
    Ria

• 14 Mei 2012 - 16:26

Hans En Wil:

Mooi, om zo met jullie mee te kunnen
    "beleven". We volgen jullie trouw.
    Bon voyage voor de tweede helft.
    Hartelijke groeten,
    Hans en Wil.

• 15 Mei 2012 - 16:27

Kees En Renske:

Wij zijn ook weer boven water we gaan jullie weer volgen, we zien wel dat jullie door gaan, fijn dat het wat warmer is.
    Gr Renske enKees

• 16 Mei 2012 - 18:35

Teuny:

Wat een tempo hebben jullie.

Ik had toch achter jullie aan moeten gaan; 82501 caloriën hebben jullie al verbrand!!!
    Heel erg leuk jullie verslagen te lezen.

Fijne reis en goed weer.

• 17 Mei 2012 - 08:22

Bertha.:

Nu jullie maken wel wat mee zo.
    maar met de gezondheid gaat het ook goed,? en jullie weten wel zoals met mij in Dubai , hier gaat het ook wel door, liefs van Gijs en mij.bertha.

• 17 Mei 2012 - 19:23

Kees En Renske:

jullie gaan wel erg hard maar volgens mij lopen jullie nu wel een stuk dubbel,maar geniet van de natuur.

K&R

• 17 Mei 2012 - 19:57

Aad En Mirjam:

Het gras is weer gemaaid dus wandel maar rustig verder. Hier alles oke, hoewel we wel wat warmere temperaturen kunnen gebruiken. Loop se xxx

• 18 Mei 2012 - 13:22

Teuny:

Het ziet er een beetje vreemd uit op de kaart.
    Jullie komen toch niet terug lopen???

Hartelijke groeten!