Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Nevers

Door: Harry en jose

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

30 April 2012 | Frankrijk, Nevers

We hadden een rustdag in Vezelay, lekker vanwege het slechte weer. We moesten wel verhuizen want in de refuge mocht je maar een nacht blijven. Naar wat gerommel, zijn we 's middags toch nog het dorp in gegaan. De basaliek bekeken, een enorme kerk voor zo'n klein dorp. Mooie lichtval in de kerk, maar niet goed te zien zonder een verre kijker, maar verbeelde de levensweg van de mens. Verder bestaat het dorp van de toeristen en de pelgrims die er komen verder is er niet veel te doen.
's Avonds zijn we daar naar de dienst geweest, dat was heel mooi en bijzonder. We verstonden er geen woord van maar het was heel aangrijpend. Mooie gezangen en de sfeer was heel speciaal. De volgende dag gingen we weer op pad, gelukkig was het toen droog. Maar de veldwegen waren nog ontzettend nat, glibberig en veel water, hoge schoenen zijn zelfs niet hoog genoeg. Dus schoenen en sokken uit er door heen en de schoenen en sokken weer aan. Wel een harde ondergrond in de stroom. (Zie de foto)
Dat was een lange en zware dag omdat de wegen zo modderig waren. Er was eerder niet iets om te overnachten en het weer was er ook niet om te kamperen, dus maar door tot corbigny. Daar werden we hartelijk ontvangen in een pelgrimsonderkomen door te dames uit Bruggen. Zaterdag en zondag een kortere afstand, want we hadden de zware dag nog flink in de benen hangen. Vandaag weer een mooie etape gehad naar Nevers. Dit ging goed, het landschap is gloeiend en meer asfalt, het loopt gemakkelijker. We hebben weer een fantastisch onderkomen bij mensen die vorig jaar zelf naar Santiago zijn gelopen. Dit onderkomen is pas sinds april open en is goed verzorgd. Je hoeft geen boodschappen te doen en betaalt wat je gebruikt hebt. Je wordt ook geholpen met wat je nodig hebt zoals een tent drogen.
Nu aan een borrel op Koninginnedag!

Voor iedereen de hartelijke groetjes en we laten weer van ons horen.
Groetjes Harry en Jose.

• 30 April 2012 - 20:21

Esther:

Wij hebben vandaag ook een oranjebittertje genoten.
    Gr.Esther

• 30 April 2012 - 21:07

Arie:

Ik wel twee gele rakkers dan,het was er echt weer voor groetjes van Nelleke en van mij.............. collega Arie.

• 01 Mei 2012 - 09:34

Aad En Mirjam:

We vinden het nog steeds heel stoer wat jullie doen. Ontmoetingen om nooit te vergeten. Succes

• 01 Mei 2012 - 09:36

Alfons Kroese:

Het gaat goed in de regen, blij dat jullie ook eens "ongeschoeid"gingen.
    En dan ook nog de borrel op de verjaardag van de majesteit, wat een luxe.
    Geniet van de natuur, de mensen en natuurlijk van elkaar, Alfons

• 01 Mei 2012 - 20:02

Kees En Renske:

We denken dat het heel goed gaat met jullie,je schuift steeds verder over de kaart ,jullie zijn er nog niet maar het gaat echt lekker door.
    Gr.K&R

• 02 Mei 2012 - 18:05

Lizette Van Zoest:

weer een leuk verslag om te lezen, fijn dat het goed met jullie gaat en jullie hebben nu al zo`n hoop beleefd. Goed hoor. Veel loopplezier op jullie weg, steeds maar verder!
    groetjes Aad en Lizette

• 02 Mei 2012 - 19:47

Nico En Ria:

Bewonderen jullie wel, het lopen in de regen en de modder is niet zo makkelijk maar het mooie weer zal toch wel een keer terug komen.
    Wat hebben jullie al veel beleefd, nog veel plezier en succes met lopen, groetjes Nico en Ria.

• 03 Mei 2012 - 12:44

Ria:

He,
    Wordt het nu harryejoseopblotevoeten????????????
    Er komt echt wel een keer zon, nog even volhouden,. Hier is het ook niet zo geweldig, alllen 30april was stralend. Maar jullie maken een geweldige tocht, wil af en toe wel een klein stukje meelopen.
    Groeten Martien en Ria

• 03 Mei 2012 - 12:44

Ria:

He,
    Wordt het nu harryejoseopblotevoeten????????????
    Groeten Martien en Ria

• 04 Mei 2012 - 19:10

Kees En Renske:

Hoi Harry en Jose ,jullie zijn niet te volgen zet het knopje weer goed.

Gr. K&R

• 05 Mei 2012 - 13:25

Leo En Miriam:

Hallo, Erg leuk wat jullie allemaal mee maken en hele leuke verrassende ontmoetingen.
    De karretjes doen het ook nog goed? geen bandenpech.
    Iets warmer en zonniger zou wel leuk zijn zodat je toch wat meer kleding in je kar kan doen en heb je wat meer te trekken, wat een conditie zullen jullie hebben. Veel succes
    Leo en Miriam

• 06 Mei 2012 - 06:56

Aad En Mirjam:

Prettige wandeling vandaag. Hier is het koud 8gr. Liefs

• 06 Mei 2012 - 21:05

Teuny:

Hi H & J, Julie zijn nu op voor mij heel erg bekend terrein, Indre en Creuse.
    Wat jammer.....ik heb daar verschillende vrienden wonen, maar geen van hen is komende week thuis. Jullie waren anders zeer welkom!
    Het weer zit nog niet erg mee hé, jammer hoor, het is toch heel anders
    als je er een zonnetje bij hebt!

• 07 Mei 2012 - 09:04

Cobie En Jan Peverel:

In ons onvolprezen clubblad
    "Boulletin"lazen van jullie
    onderneming. Fantastische tocht en we volgen jullie.
    Succes! CoJa (JBV)