In vezelay - Reisverslag uit Saint-Père, Frankrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu In vezelay - Reisverslag uit Saint-Père, Frankrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

In vezelay

Door: Harry en jose

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

26 April 2012 | Frankrijk, Saint-Père

Wij zijn gisteren aan gekomen in vezelay.Het moest te doen zijn 30 km, maar via de route 654 is dat wel een flinke trip.Al van verre kunnen we de abdij zien, maar dan ben je er nog niet.In een grijze waas ligt het boven op de berg.het regende al een paar uur.
Nog weer omlaag en dan de berg op.Steil omhoog, dat is zeker nog een extra penitentie , op gladde natte keien, hall zes halen we net niet.Maar we zijn er wel!!!
Nat van buiten en van binnen.
We kunnen nog mooi ons stempel halen en een slaapplaats regelenbij de abdij.We worden te koud om de dienst bij te wonen die om zes uur begint.
We blijven nog een dag hier.
Wat rond kijken en uitrusten.
Groetjes Harry en Jose

• 26 April 2012 - 08:25

Mario & Rinie:

Met die snelheid van jullie mag je best wel wat bijkomen. Het weer ziet er ook niet best uit dus geniet er van.
    Groetjes Rinie & Mario

• 26 April 2012 - 09:02

Jan:

Mooie foto op de trappen van de kerk in Vezelay. Jullie zien er een beetje verzopen uit, maar nog met een glimlach op je gezicht. Geniet van je vrije dag en hopelijk klaart het weer snel op.
    Bon Camino.

Jan.

• 26 April 2012 - 09:30

Trudy:

Ontzettende bewondering voor jullie. Wij waren in november in Vezelay en weten hoe ver het is met de auto!! laat staan met de benenwagen en hoe hoog de klim is naar de abij, maar het uitzicht is prachtig, hopelijk nog even met de zon.Geniet vandaag van de rust. Groeten Ton en Trudy

• 26 April 2012 - 13:50

Gerda:

Dag luitjes,
    Via jullie reisverslagen en de sms'jes en telefoontjes met Jan blijf ik wel op de hoogte van jullie avonturen. Maar denk maar niet dat mijn groetjes worden doorgegeven. Dus maar even zelf een reactie plaatsen. Chapeau voor jullie prestatie en dat met zo'n weer als gisteren. Dan benijd ik jullie niet, maar de rest van de ervaringen lijken me geweldig.
    Succes en geniet ervan en we blijven volgen.
    Lieve groet,

Gerda

• 26 April 2012 - 15:36

Thea:

Ha José en Harry.
    Weer even wat verslagen van jullie gelezen. Avontuurlijk!!
    Zo mooi het weer was in het begin, zo nat is het nu de laatste weken.
    Maar: achter de wolken...
    Geniet van jullie dagen. Carpe Diem.

Groet van Thea

• 26 April 2012 - 21:54

Arie:

Hoi Jose en Harry wat zien jullie er nat uit op de trap bij de kerk,volle bewondering er voor,als ik jullie daar zie staan en dan te bedenken helemaal lopend.
    Zijn de schoenen nog niet versleten?
    Goede reis verder en de...............

Groetjes van Nelleke en je collega Arie.

• 27 April 2012 - 15:43

Lizette Van Zoest:

Wat een avontuur en al zal het wel eens tegen zitten, zoals die regen, het is toch een geweldige ervaring.
    En jullie gaan lekker zo. geniet van jullie rustdag en blijf genieten.
    groetjes Aad en Lizette

• 27 April 2012 - 22:30

Aad En Mirjam:

Vieren jullie ook nog koninginnedag? Neem een oranjebitter van ons! We weten zeker dat jullie dan geen regen meer voelen! Sterkte ....

• 28 April 2012 - 14:21

Bertha.:

Wat een opgaaf, maar houd moed, en het is voor ons geweldig om jullie op deze manier te volgen.Liefs G en B.

• 28 April 2012 - 19:18

Hans En Anneke:

Leuk om jullie zo te volgen. Wij vinden het nu al een hele prestatie van jullie. Met de auto zouden wij het al een heel eind vinden. Hier is het ook slecht weer, dus wij kunnen ook heel goed aanvoelen hoe nat weer aanvoelt. Wij hoeven alleen niet te lopen! Heel veel succes en sterkte. Wij hopen dat jullie het mooie weer tegemoet lopen.

• 29 April 2012 - 14:58

Leo En Agnes:

Wat een prestatie ,maar weet je dat het st. Jacques feest pas eind juni is.
    Dus neem de tijd.
    Hopeliik komt de zomer er langzaam aan,we kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

• 29 April 2012 - 20:44

Teuny:

Oh oh oh wat treffen julle het slecht met het weer, wij ook hoor, maar wij hoeven niet de hele dag te lopen!
    Morgen wordt hier in alle opzichten een mooie dag, ook eindelijk zon.
    Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken, ik begin er steeds meer zin in te krijgen, maar heb nog niemand gevonden die mee wil!
    Groet en sterkte, Teuny

• 30 April 2012 - 07:16

Renske En Kees:

Als jullie maar beter weer hebben dan wij want het was echt pet weer, maar nu wordt het beter. Gisteren gebould met Martien en Ria bij de een ging het goed bij de minder,vandaag gaan we koninginne boule met de zon.
    We vinden dat jullie al ver zijn ga zo door geweldig om het te volgen.

Gr. K&R

• 30 April 2012 - 19:15

Esther En Lies Jan:

Ha Harry en Jose.
    We hebben onder schitterende omstandig heden ons koniginneboule tournooi gespeeld. Heb je misschien totaal geen belangstelling voor maar Renske zat in de prijzen.
    Wij volgen jullie iedere dag en bewonderen jullie tempo.
    Donderdag komt het clublad uit met daarin het verslagje van Teuny over jullie ontmoeting.
    Voor jullie ook veel mooier weer en we kijken uit naar het volgende verslag.
    Gr.Esther en Lies Jan