Plan gewijzigd - Reisverslag uit Hollesley, Verenigd Koninkrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu Plan gewijzigd - Reisverslag uit Hollesley, Verenigd Koninkrijk van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Plan gewijzigd

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

29 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Hollesley

Donderdagavond het is nog heerlijk om buiten te zitten op de camping. We hebben ook alle ruimte. Er is nog een tentje maar daar zien we niemand. Alleen op het camper gedeelte is het nog druk. Het gaat goed met lopen en we slapen in de tent vaak beter dan in de te warme hotelkamer. Weer een deel van de route af,morgen komen we weer in Nederland. Toch dient zich dan de vraag op wat gaan we doen ? In de loop van de week gaat het weer veranderen en thuis is er een feest waar we voor uitgenodigd zijn . Beginnen we nog aan het kustpad of zeggen we het is mooi geweest en gaan vrijdagavond naar huis. We besluiten tot het laatste. Vrijdag wandelen we van Knokke naar Breskens gaan met de boot naar Vlissingen en dan met de trein en de auto naar huis. Het wordt nog weer een geweldig mooie dag. Op tijd vertrekken het is toch ongeveer 30 km.tot Breskens. We gaan niet via Sluis waar het kustpad begint, maar willen via de internationale dijk. Dat is een prachtige route via een natuurgebied. Het is er ook heel mooi alleen jammer dat de dijk momenteel afgesloten is voor alles en iedereen. Werkzaamheden! We willen niet helemaal terug en gaan proberen via een andere dijk weer op de weg te komen. Dat wordt een zwaar stuk, met langer gras en heel smal pad, maar we komen goed uit. Als we boven op de dijk een pauze houden kunnen we zien dat er hard gewerkt wordt om het gebied helemaal te veranderen. Het heeft ons wel veel tijd gekost en we besluiten niet via het routeboekje toegaan maar dwars over te steken naar Breskens. Dat betekent wel wat meer langs de grotere weg maar het is er niet erg druk met verkeer. Het is er weids en zo heerlijk vlak . De boeren zijn druk met het oogsten van de uien ,je ruikt het gewoon. Het is zo droog dat het stuift. We vragen iemand hoe laat en hoe vaak de veerboot gaat. Ze denkt ongeveer op het half uur en nog wel tot in de avond . We gaan voor de boot van half vier ,moeten nog wel even flink door stappen maar dat lukt. Het is een voet fietsveer maar veel groter dan we gedacht hadden en druk ook. De Westerschelde is een grote oversteek met een flinke stroming. Hier in Breskens stopt onze wandeling . We gaan naar huis. Het is echt geweldig mooi geweest met zoveel mooi weer. Vijf weken van huis waarvan vier weken wandelen . Elke dag weer verder elke dag nieuwe indrukken en plaatsen waar we nog nooit geweest waren . Het was mooi ,maar wat is het ook heerlijk om naar huis te kunnen gaan en iedereen weer te zien.