Naar Cruz de Ferro - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu Naar Cruz de Ferro - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Harry en jose Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Naar Cruz de Ferro

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Harry en jose

22 Juni 2012 | Spanje, Molinaseca

Hallo Allemaal

Vandaag ging de route van Rabanal del Camino via Crusz de Ferro naar Molinaseca. Een geweldige route over over de bergpas. Het weer was heel mooi vandaag, wat fris in de ochtend ,maar heerlijk.Over smalle wandelpaden ging het de berg op. Gisteren waren we 3 maanden op weg. Er is zoveel gebeurd ,we hebben zoveel meegemaakt en het is genieten elke dag weer. De ene dag start je wat gemakkelijker dan de andere, de ene etappe is uitdagender dan de andere maar altijd is het een nieuwe weg, die we nog nooit eerder gegaan zijn. Vandaag dus op weg naar cruz de Ferro, al zovaak van gehoord en men zegt dan ben je er bijna.Dus wat verwacht je dan van deze dag, dat het een bijzondere tocht zal zijn. Nu dat werd het zeker. We hadden toen we weg gingen inderdaad ook 2 stenen mee genomen om hier neer te leggen.Anne en Koen hadden ze voor ons gezocht op de ochtend dat we weg gingen. Onderweg hebben we nog een paar stenen geraapt die we hier neer wilden leggen.Soms als je zolang onderweg bent denk je aan mensen van wie je houdt die je toch speciaal wilt gedenken. Dus we hadden een handvol stenen om op de grote stapel te leggen. De route er naar toe was mooi , het dorp voor Cruz de Ferro heeft heel veel huizen die gebouwd zijn van gestapelde stenen. Veel zijn er ook niet meer bewoond ,maar stenen stapelen is wel echt iets van hier.
In 2 uur tijd waren we er vanochtend, een heel speciaal moment als je ze daar neer legt op die hele grote stapel. Bijna iedereen die hier langs komt klimt even op de stapel omdat vast te leggen. De hele dag hebben we over de berg gewandeld, nog even wat verder omhoog en toen als maar van de berg af.We hebben aldoor het wandelpad gevolgd ,prachtig uitzicht en een leuk spannende afdaling. Veel keien en smalle paden, aldoor de rem er op, dat wil zeggen tegenhouden en opletten dat de kar niet kanteld.
Alles bij elkaar een geweldige dag.
We hebben weer een prima auberge en lekker gegeten en dan is het alweer bijna bedtijd.Op tijd op en op tijd er in. Tot zover voor vandaag. Groetjes en veel liefs Harry en Jose

• 22 Juni 2012 - 20:07

Corry Arendse:

Dat is weer een heel bijzondere ervaring en een STEENGOED verhaal !
    Jullie schieten lekker op!
    Groetjes
    Corry

• 22 Juni 2012 - 20:26

Anton Rijkers:

Zo'n enorme berg stenen en steentjes rond een ijzeren kruis is indrukwekkend, zeker als je je realiseerde dat al die steentjes vaak over een grote afstand zijn meegenomen om daar aan de voet van een kruis neer te leggen. Het is voor veel pelgrims ook een moment van rust, omdat je weet dat het doel van de pelgrimstocht dicht bij begint te komen. Geniet van de laatste dagen naar Santiago.

• 23 Juni 2012 - 12:57

2+2=4
    6+6=12

• 23 Juni 2012 - 14:43

Anneke:

Wat een byzonder moment voor jullie,alweer 3 maanden op reis,en wat is er dan mooier om de stenen op de berg neer te leggen met herinneringen aan allen die jullie zo dierbaar zijn,maar je zegt dat het echt een traditie is vandaar,maar toen wij naar de Noordkaap zijn geweest ,trof je ook overal stenen bergjes aan ter herinnering....,maar evengoed heel speciaal,geniet nog maar fijn samen,hartelijke groeten Anneke

• 23 Juni 2012 - 17:39

Kees En Renske:

Wij zijn jullie aan het volgen maar volgens ons hebben jullie te veel wijn op want de lijn lopt kris kras door elkaar,ofhebben jullie een stukje verkeerd gelopen. Met die stenen is wel heel apart.
    Geniet lekker verder.

Gr.K&R

• 23 Juni 2012 - 17:53

Niek En Dory:

het is te lezen dat jullie de tijd van je leven hebt,en het is maar goed dat Finnisterr( het einde van de wereld is) anders bleven jullie lopen.
    Veel liefs en groeten van de buren.

• 24 Juni 2012 - 08:24

Martien En Ria:

He wandelaars,
    goed van jullie!
    Wij genieten in Frankrijk van onze vakantie en lezen jullie verslagen. Nog even en jullie zijn er. Jullie wandelen en wij lezen en relaxen.
    Groet Martien en Ria

• 24 Juni 2012 - 09:35

Marijke Kegge:

Hoi super dat het goed gaat.
    Lijkt mij gaaf z'n berg stenen.
    Ook leuk telezen dat Ria en Martien
    het lekker hebben in Frankrijk.
    Veel wandel plezier.

Groeten Marijke

• 24 Juni 2012 - 09:52

Alfons Kroese:

Hopelik wegen de laatste loodjes niet te zwaar. maar je bent al heel wat stenen kwijt en julie geest is ook verruimd en opgeruimd.
    Zal jullie van verre volgen, vertrek morgen naar Brazilië.
    Ook aar kent men Compostella. A Dios, Alfons

• 24 Juni 2012 - 13:02

Hans En Anneke:

Weer een geweldig verhaal. Indrukwekkend ook met de stenen, en zeker als je die speciaal van Anne en Koen hebt meegekregen
    Succes met de laatste etappes.
    Hans en Anneke

• 24 Juni 2012 - 14:33

Teuny:

Heel indrukwekkende, leuke verslagen van jullie, ik smul ervan. Bij Cruz de Ferro zal het wel heel emotioneel geweest zijn(van mezelf uitgaand dan) Jullie lopen overigens als een trein, vandaag alweer 26,02 km.
    Wat gaan jullie volgend jaar doen, Assisi? Nog een hele goeie verdere reis (ik houd jullie in de gaten) en hartelijke groeten!

• 25 Juni 2012 - 13:10

Aad En Mirjam:

Mooi verhaal we kijken elke weer uit naar een bericht van jullie. Tot over een paar weken. Liefs Aad en Mirjam

• 25 Juni 2012 - 18:26

Kees En Renske:

Hou je hoedje bij de hand want het wordt warm.Hier 25 graden.

Gr K&R

• 25 Juni 2012 - 19:32

Cor & Diny.:

Hallo tippelaars, bedankt voor jullie verslagen, wij waren even op vakantie dus voor ons was het echt een heel lang verhaal, geweldig wat maken jullie veel mee, het lijkt mij echt een hele belevenis ook de ontmoetingen met zoveel verschillende mensen met een eigen intenie om dit te lopen. Wij wensen jullie het allerbeste met het lopen van die laatste paar honderd kilometer. Was dit ook z`n beetje de planning, of hadden jullie dat niet, maak niet uit. Harry en Jose, op naar jullie einddoel, sterkte en veel liefs van ons : Cor & Diny.

• 25 Juni 2012 - 19:52

Elly En Gerben:

Hoewel we niet vaak reageren, volgen we jullie toch op de voet.
    Geweldig hoe jullie het doen en al die belevenissen! Super! Dat zal nog afkicken worden.
    Veel wandelplezier nog de laatste etappes.
    Groeten Gerben en El

• 26 Juni 2012 - 09:12

Teuny:

Ongelooflijk, over een paar dagen kunnen jullie er al zijn, vanaf Ramil is het nog 99 km. Ik hoop dat we nog steeds mee kunnen kijken als jullie S.d.C binnen lopen! Heel veel succes en wandelplezier.

• 28 Juni 2012 - 15:18

Anja Stolwijk:

Hoi Harry en Jose

Ik volg met veel plezier jullie verslagen van de trip. Jullie beleven heel wat deze weken. Ik wens jullie veel succes met het laatste gedeelte.

Groetjes Anja